Thursday, November 1, 2012

* indahnya sebuah IKATAN~

Bismillahirahmanirahim ....

Dengan Nama ALLAH yang MAHA HEBAT .







 Alhamdulillah . Masih diberi kesempatan untuk mencoretkan coretan hati . Sesungguhnya idea ini datangnya dari ALLAH . Kesempurnaan ini kesempurnaan MU YA RABB . Minggu nie minggu final . Tapi aku tak pasti jugak setara mana dah ilmu yang aku ada (nak kejar ilmu mmg tak akan habis ) . Cumenye aku harapkan yang terbaik lah dalam segala urusan ku . Etry kali nie aku nak berkongsi tentang sahabat . Eok sangat dah keheningan pagi ni aku mencoretkan hasrat hati. Sungguhnya begitu banyak nikmat dunia dah kita semua kecapi . Tapi pernah terfikir dan tertanya , setara mana kita bersyukur atas semua anugerah yang ALLAH dah kurniakan kepada kita ? bagi aku sendiri , kadang-2 terasa hinanya diri . Dek kerana memikirkan betapa banyak 'hadiah ' yang ALLAH bagi , tapi kadang-2 kita lupa nak memanjatkan syukur atas segala pemberian kepada yang memberi 'hadiah'. Aku bersyukur kini, aku dikelilingi sahabat yang begitu menjaga dan mengambil berat tentang diri aku . Disamping sentiasa mengingatkan aku erti syukur dan segala nikmat yang ALLAH dah beri . Betapa aku rindukan sahabat sebegini . Sejak dari dulu . Indahnya berukhuwah kerana ALLAH . Segalanya kerana ALLAH . Sekalipun mungkin aku hilang segolongan kawan , ALLAH nikmat kan aku dengan sekelompok SAHABAT . Yang menyokong setiap langkahku . Terima kasih YA ALLAH , kau turunkan ujian supaya aku mengecapi nikmat selepas itu . Sesungguhnya aku hamba yang bnyak melakukan dosa, namun nikmatmu tidak pernah putus YA RABB , benar janji ALLAH itu pasti, tidak aku sangka, kawan ketika sekolah menengah ku yang aku tak pernah rapat , kini menjadi salah seorang perantara cintaku kepadaMU . Yang sentiasa salurkan doanya yg terbaik untuk diriku . Yang tak pernak lekang walau satu barisan mnyebut tentang nikmat mu YA ALLAH . sungguh ! aku merasai nikmat bersahabat itu . Sudah semestinya ku panjatkan rasa syukur ku ini kerana kau kirimkan sahabat setia disisi . Mungkin benar ada yang mengeluh dan tak puas hati dengan aku sekarang , tapi aku cume buat apa yang sepatutnya sebagai hamba ALLAH , umat MUHAMMAD , anak mak dah abah dan semestinya kau sentiasa melakukan yang terbaik sebagai seorang kakak. Sungguh pada mulanya aku gusar bila aku mula merasakan kawan-2 yang selalu bersama aku, jauh tinggalkan aku, namun betapa indahnya ketika dapat bersujud dan mengadu kepadamu YA RABB. Serta merta kau kirimkan sahabat yang mendukung hari-2 ku. Sungguh kini aku tidak langsung takut akan kehilangan manusia. Manusia sentiasa berubah hati , tapi sahabat yang baik akan sentiasa ada disisi. Yang selalu dengan kita bukan semestinya terbaik untuk kita . Untuk mengenal siapa kawan dan siapa sahabat tidak lah begitu susah . Kau amati siapa disisi mu saat kau sedang menangis mengenangkan mu . Dan siapa pula yang sanggup berada disisi mu mengusap tangis mu . Mungkin saat itu kau akan kenal siapa yang patut kau percaya. Manusia kan tinggalka kita , tapi ALLAH tak pernah tinggalkan kita . Jangan takut untuk berubah ke arah kebaikan kerana 

MUJAHADAH ITU PAHIT KERANA SYURGA ITU MANIS :)

No comments: